Etapa 00- Cap de Creus-Llançà

ETAPA PRÒLEG. Cap Creus-Llançà.

Aquesta és una etapa fàcil i sense complicacions que serveix de preescalfament per les etapes venidores. Agafo la btt, la carrego a l’esquena i m’arribo tant com puc a la part més oriental del cap de creus, on s’ajunten els Pirineus amb el mar. En aquest indret del Parc Natural les roques són escarpades i abruptes esculpides per l’aigua del mar, el vent és fort, el paisatge és per recordar i ho tinc tot a punt per començar.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Poso el gps en funcionament i em dirigeixo amunt amb la btt a l’esquena de nou cap al far del Cap de Creus, hi ha un bar i l’inici o el final, depèn de com es vulgui, del GR-11. Es pren la carretera asfaltada cap a Cadaqués en baixada curta i ràpida per tornar a pujar al Coll de ses Portes, baixarem suaument fins a Cadaqués passant per l’urbanització de S’Alqueria i prop de la casa de Salvador Dalí. Una vegada som a Cadaqués entrem a la riera formigonada de Sant Vicenç que ens porta al Camí de l’Aigua en pujada continuada fins al Coll de Perafita envoltats de terrasses de pedra on s’hi conreen oliveres.

Travessarem la carretera a la cruïlla del coll de Perafita i seguim pujant pel camí del costat del restaurant que ens portarà al coll del Mas dels Bufadors, el punt més alt de la jornada a 290 mts. d’alçada. Són curioses les cabanes de pedra seca que en aquest indret són quadrades. Tot seguit comencem a baixar direcció al Puig de l’Oratori, vistes de cales i els imponents Pirineus sortint de dins del mar tot arribant al Port de la Selva, per una baixada força dreta, creuarem el port i les instal·lacions pesqueres, voltarem tota la badia i faré la meva pròpia variant. Segons el llibre agafaríem la carretera que porta a Llançà però en el meu cas agafo el camí de ronda, molt més atractiu, per la punta de S’Arenella faig un bon bany al mar i segueixo fins a Llança per la vora de l’abrupta costa, m’apropo fins la Badia de Llançà i poso final a l’etapa pròleg amb un tiberi en un terrassa del passeig marítim.

Detalls de dificultat ibp 00-Cap de Creus-Llançà

Cap de Creus-Llançà

Aquesta entrada s'ha publicat en Transpirinenca i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.